שאלות ותשובות

תשובה: טעויות רבות מגיעות עקב חוסר ניסיון. הטעות הבסיסית ביותר היא חיפוש השקעה ללא יעד שאליו רוצים להגיע. השלב הראשון בכדי להימנע מטעות זו הוא להבין מה המטרה מההשקעה ? כסף נוסף בתזרים החודשי? חיסון לפנסיה ? קופות חיסכון?
המטרה להרוויח כמה שיותר מהר עם כמה שפחות סיכון היא אינה מטרה אמיתית. הגדרת המטרה תביא לשאילת השאלות הנכונות.

תשובה : התשואה אינה המדד העיקרי להשקעה טובה יותר- השקעה עם תשואה גבוהה יכולה להיות השקעה מסוכנת יותר. לכן, הסיבה העיקרית לבחירת השקעה נכונה לפי אופי המשקיע והסיכון אותו מעדיף.

יש לציין כי תשואה מובטחת הינו מושג ללא ביסוס. לרוב, קורה כאשר הנכס שווה פחות. אין קסמים בעולם ההשקעות. עולם התשואה המובטחת מפתה משקיעים שאינם מנוסים בעולם ההשקעות.

תשובה: כל עסקת נדל”ן דורשת בחינה מעמיקה מרמת המאקרו למיקרו, החל מבחינת הנתונים הכלכליים של המדינה בה מתבצעת ההשקעה, העיר, השכונה ועד הרחוב הספציפי בו נמצא הנכס. בחינה זו צריכה להיעשות בצורה מדוקדקת ויסודית במטרה לקבל את התמונה המלאה ולוודא את כדאיות והצלחת העסקה.

תשובה: בהשקעת נדל”ן מעבר לים חשוב להיעזר בגורמים המקצועיים הנכונים. אנחנו דוגלים ברכישה מפוקחת, הכוללת ליווי של עו”ד נאמן בארץ, בנק לאומי המלווה במתן חשבון נאמנות, רו”ח המומחה בכל הקשור למס האמריקאי וחברת TITLE COMPANY אשר ביחד דואגים למעטפת הרכישה כך שההשקעה שלך תהיה מוגנת לחלוטין.

תשובה: (LIMITED LIABILITY COMPANY) LLC : הינה חברה מוגבלת. אין בישראל חברות מסוג זה. חברת LLC היא הכלאה בין חברה בע”מ לשותפות בלתי רשומה כאשר היא נהנית מהיתרונות של שתיהן. מצד אחד, חברי ה LLC נהנים מהגנה משפטית כאילו מדובר בחברה בע”מ ומצד שני מבחינה מיסויית, כל אחד מחברי הקבוצה ממוסה אך ורק על הרווחים שלו כמו בשותפות בלתי רשומה ללא מס חברות וללא מס על דיווידנד. למעשה האחריות של חברי ה- LLC מוגבלת אך ורק לסכום אותו השקיעו וכך הסיכון שלהם מוגבל.

תשובה: בשונה מהשכרת דירה בישראל, בארה”ב ישנן הוצאות רבות יותר- מיסי עייריה (ארנונה) אותם בעל הדירה משלם, ביטוח מקיף למבנה הינו יקר יותר מהביטוח בארץ, תשלום לחברת ניהול מקומית הנע בין 8-10% מהשכ”ד, 15% ספייר שמומלץ לחשב למקרה והנכס יהיה ריק ו/או יהיו הוצאות תחזוקה. למרות כל ההוצאות הנ”ל עדיין קיים פוטנציאל רווח גבוה מאוד התלויים בסוג הנכס, מחיר הרכישה הראשוני שלו ואיכות הדייר.

תשובה: חברתTITLE COMPANY  הינה חברה בעלת רישיון- הן של המדינה הספציפית והן פדרלי להעברת זכות קניינית בנכסים. ברכישת נכס חברת COMITMENT TITLE מבצעת את תהליך הרכישה ומבצעת בדיקה מקיפה על הנכס והמוכר. לאחר מציאת העסקה ככשרה תדאג החברה לכל תהליך העברת הכספים והעברת הזכויות על הנכס.

תשובה: השקעות קבוצתיות זהו מודל שקיים בעיקר בחו"ל (ניתן לראות זאת לרוב בארה"ב). השקעה קבוצתית מביאה לפיזור סיכונים גדול יותר, כלומר לסיכון נמוך יותר והשקעה יציבה יותר.

תשובה: קרן השקעות היא השקעה קבוצתית כאשר ישנן מספר אופציות להשקעה-  אופציה להתחייבות לפרויקט אחד או פיזור במספר פרויקטים (בדומה לשוק ההון) . מספר משקיעים חוברים להשקעה אחת תחת ישות משפטית (LLC\LP) ייעודית לאותה הקרן.

תשובה : ישנם משקיעים רבים אשר מחפשים לפזר את הסיכונים- ניתן לעשות זאת בעיקר כאשר מאמינים בחברה. ניתן לפזר בין שווקים שונים. לכל קרן יש עו"ד נאמן. מידי רבעון מספקים דו"ח למשקיעים, מה הביצוע הכולל של הקרן. בסוף כל שנה מבצעים דיווח לרשויות המס (בקרה חיצונית). קיים זהות אינטרסים עם החברות אשר מנהלות את הנכסים באופן שוטף.

תשובה: MULTI FAMILY הינו מתחם דירות המיועד להשכרה, בניין אחד או מספר מבני מגורים. למתחם בעלים אחד. מאוד נפוץ בארה"ב, ניתן לראות זאת פחות בארץ. השוכרים בפרויקטים מסוג זה נהנים מיתרונות של מתחם מגורים להשכרה (סוג של קהילה, יתרונות של מתחם מגורים כמו בריכה או חדרי כושר). התרבות האמריקאית שונה מאוד מהתרבות בארץ, לכן נפוץ יותר במדינות בארה"ב- הנדידה היא בעיקר לפי מקומות עבודה (לאור המרחקים), שוק השכירות גדול יותר.

במולטי פמילי יש מספר דרגות , לפי שנת הבנייה, האפשרויות המוצעות במתחם והמיקום. במעמד הבינים ישנו מחסור במתחמים חדשים מסוג זה.