השקעה בסקטור המלונאות נחשבת לתחום הגדול הבא בעולם ההשקעות, במיוחד באזורים תיירותיים מבוקשים שבהם התיירות נמצאת בשיאה, אך היא דורשת סבלנות. כן, גם כאשר המלון מוכן, עדיין ישנו זמן מסוים שיש להמתין, הוא נקרא ״תקופה הרצה״.
לפני כשנה סיימה הקבוצה בניה של פרויקט מלונאי באי זנזיבר הממוקם בחוף Pongwe המבוקש, כאשר במסגרתו נרכשה קרקע לטובת בניית מלון יוקרה בעל 5 כוכבים שיניב הכנסה גבוהה ורווח משמעותי לרוכשים. לאחר סיום הליך הבניה, המלון החל בהרצה שהסתיימה לאחרונה עם ביקורות מצוינות ועלייה משמעותית בתפוסה וכעת כבר עובדים על תכנית חדשה להרחבת המלון ובניית אגף חדש שבו ייבנו 12 סוויטות בקומת הקרקע, עם נוף לים וגישה ישירה לבריכה.
במאמר זה, נסביר על תקופת ׳ההרצה׳ של מלון, עד כמה היא חשובה ואיך בזכות הרצה מקצועית ומדויקת, מלון TOA בזנזיבר שיזמה הקבוצה מדורג בציון של 9.3 ב-Booking, ומופיע ב- Tripadvisor במקום הראשון בדירוג שביעות הרצון של האורחים עם 273 חוות דעת מבין 252 מלונות ומקומות אירוח בזנזיבר לשנת 2023.
מהי תקופה הרצה במלון?
תקופה הרצה היא זמן שאורך כשנה, בה מפעילים את המלון עם כמות קטנה יחסית של אורחים על מנת לאפשר לצוות להסתגל למקום, לתקן תקלות, לשפר את השירות ועוד. מכיוון שכמות האורחים בזמן ההרצה קטנה, ניתן לתת לכל אורח יחס אישי, להעביר חדר במקרה של תקלה ובעיקר לקבל משוב מהאורחים בכדי להשתפר.
אלו הפרמטרים העיקריים שיש לשים עליהם דגש בתקופה ההרצה:
- מערכות טכניות
בשלבי הרצת המלון בוחנים את התפקוד של המערכות השונות במלון על מנת לאתר תקלות ולתקנם מבעוד מועד, כמו מערכות חימום וקירור, מיזוג, גנרטורים, ציוד במטבח, מעליות, צנרת ועוד. לתקינות המערכות יש חשיבות רבה, הרי כל תקלה הקטנה ביותר כאשר המלון בתפוסה מלאה יכולה לגרום לאי שביעות רצון מצד האורחים.
- הדרכות לצוות המלון
כאשר פותחים מלון חדש, אל לנו לשכוח כי מדובר בצוות שעליו להכיר את אופי האורחים ואת התפעול הפיזי של המלון. יש להדריך את העובדים בהתאם, דוגמא לכך היא לימוד של תוכנת ההזמנות לפקידי קבלה, סדר ניקוי וסידור החדרים לצוות הניקיון, מלצרים ואנשי שירות אשר צריכים ללמוד את תפעול מסעדת המלון ועוד. תקופת ההרצה, מהווה בעצם תקופת הסתגלות לעובדים, בה לומדים את אופי המלון ונהלי העבודה המקיפים בסטנדרטים גבוהים.
- שיווק וביקורות
חשוב להבין שכל אורח המתעניין במלון מסוים מעוניין לראות ביקורות וחוות דעת על חוויית השהייה של האורחים הקודמים. כאשר המלון חדש, קשה מאוד לגרום לאורחים להגיע בשל היעדר הביקורות. בזמן תקופת ההרצה ישנה חשיבות גבוהה לשיווק המלון, זאת במטרה לקבל דירוג גבוה באתרים שונים, כך יהיה קל יותר להגיע בהמשך לתפוסה מלאה ולמעשה לעלות בהדרגה. הביקורות חשובות מאוד באתרים כמו בוקינג, גוגל, Tripadvisor ועוד.
בנוסף, במקומות בהן השיווק למלונות נעשה באחוזים גבוהים בעזרת סוכני נסיעות תקופה זו משמשת ליצירת קשר עם הסוכנים השונים ושיווק המלון בערוץ זה ע"י הליכה לכנסים והזמנת סוכנים למלון להתרשמות.
למה אנחנו מזכירים את תקופת ההרצה?
כיוון שרבים מצפים לראות מלון בתפוסה גבוהה וביקורות מצוינות כבר במועד הפתיחה, אך כדאי לדעת שמדובר בתהליך ארוך, ושלוקח זמן עד שהמלון מגיע לתפוסה הרצויה ולביקורות טובות מספיק. אך כשעושים זאת נכון, בסטנדרטים גבוהים ללא התפשרות, כך יקדימו התוצאות הטובות להגיע.
בתמונות – מלון היוקרה TOA שבזנזיבר אשר נפתח באוגוסט 2022: