התל״ג היווני הנמצא בעלייה, מדיניות המיסוי, עליית מחירי הנדל״ן והעבודה שהמדינה בצמיחה כלכלית, הופכים את יוון ליעד אטרקטיבי למשקיעים זרים ולישראלים בפרט המחפשים השקעה ׳קרובה לביתם׳. מלבד זאת, מדיניות הממשל ביוון מעודדת משקיעים זרים לפתח את ענף התיירות ולספק את הביקוש למיליוני התיירים המגיעים מידי שנה. אומנם יוון כמו רוב מדינות העולם ידעה משבר עצום בשנת 2020, בשיא משבר הקורונה, בעיקר כאשר בשנת 2019 ביקרו בה מעל 35 מיליון תיירים. עם זאת, נראה כי שנת 2021 האירה פנים ליוון וכמות התיירים התחדשה שוב והגיעה לשיא.
ניכר כי המשבר יצר הזדמנויות השקעה מעולות, כיוון שמחירי הנכסים המלונאים צנחו, דבר הגורם למשקיעים להתעניין בהזדמנויות השקעה בענף המלונאות ופחות בתחום הדיור. בנוסף, לאחר התאוששות המדינה מהמשבר שבאה לידי ביטוי בעיקר במהלך שנת 2021, צפוי שתמשיך לקבל באהבה תיירים ממדינות העולם.
להשקיע ביעד הכי יפה באירופה
למרות משבר הקורונה, האפקט של פתיחת המדינה לתיירות שהייתה בעיקר ברבעון השלישי לשנת 2021 היה מיידי ובא לידי ביטוי במיוחד בחודשים יולי ואוגוסט בהם נתוני הכניסה ליוון כמעט והגיעו למספרי השיא משנת 2019 (קרוב ל- 9 מיליון תיירים). הנתונים הטובים הביאו את משרד האוצר היווני לעדכון תחזית הצמיחה השנתית מ-6.3% ל- 9.5% . אם תחזית זו תתממש, תהיה זו העלייה השנתית הגבוהה ביותר ביוון מזה שני עשורים. לאור העלייה בתיירות הנכנסת, לא פלא שיוון קיבלה לאחרונה את התואר ׳היעד היפה באירופה׳, הרבה בזכות הארכיטקטורה הקיקילית והחופים הציוריים, לצד הטברנות בהן נמזג אוזו ללא תחתית לצלילי מוזיקה יוונית מסורתית.
מה באמת קורה בעיר הבירה אתונה?
אם מדברים על יוון, אי אפשר שלא להזכיר את עיר בירתה אתונה, שמעבר להיותה מרכזה השלטוני של יוון, היא מהווה מרכז כלכלי ופיננסי עם היסטוריית תרבות וספורט בולטת. העיר מהווה מוקד תיירותי תודות למזג האוויר הים תיכוני, חופי הים הציוריים, אתרי התיירות והאטרקציות המושכים אליה תיירים רבים. התפתחות התיירות גרמה באופן טבעי לביקוש רב למלונות שיארחו את התיירים, הרי ההכנסות מתיירות במדינה אחראיות לכ- 20% מהתוצר במדינה ולכן יוון מעודדת משקיעים זרים ליזום על ידי תמריצים וקידום תכניות.
רק נציין שעל מנת לשקם את התיירות שנפגעה ממשבר הקורונה, הממשלה משקיעה משאבים רבים לפיתוח מחדש של תחום התיירות. משאבים אלו מסייעים לה לצאת מהמשבר וכבר עכשיו ניתן לראות זאת במדדי האבטלה החיוביים והכלכלה שנמצאת בצמיחה מסחררת. הפתיחה המחודשת של יוון לזרים, יחד עם הצורך לנפוש לאחר שנת קורונה, הזניק את כמות התיירות הנכנסת. בהשוואה לשנת 2020, חל גידול של 121% במספר כניסות התיירים, נתון שהיה נמוך רק ב-10% משנת השיא של 2019 . בנוסף, כמות התיירים בשנת 2022 צפויה להיות דומה לכמות התיירים בשנת 2019 , בהתחשב בכך שהמצב הבריאותי העולמי לא יחריף באופן משמעותי.
הזדמנות ייחודית להיכנס להשקעה במלונות
לאור המצב הקיים ביוון, RM GROUP איתרה הזדמנות השקעה בלב העיר אתונה- רכישת כ- 25% בפרויקט מלונאי. הנכס הינו מבנה ששימש למשרדים ויוסב למלון שיופעל על ידי הרשת הבינלאומית "RADISSON" באמצעות המותג הצעיר שלה "RED". במסגרת הפרויקט, ישופץ הנכס לטובת מלון דירות, לרבות קומת מסחר. מדובר בהזדמנות השקעה אטרקטיבית במיוחד, מאחר והפרויקט נמצא במיקום תיירותי ומרכזי באתונה שיבטיח ביקוש תיירותי גם כאשר המצב לא אופטימלי.
זוהי ההזדמנות שלכם להיכנס להשקעה רווחית במלונאות ביעד המתויר והיפה באירופה.